Wednesday, October 10, 2007

i m really not supposed to be blogging here. i m supposed to hold on dearly to my 台湾政治史and treat it like it's the most impt book after my bible. muahahaha.

今天,和往常一样,我真的不想再一次来上这堂课。奇怪的是,七点多我就睁开了眼睛,奇迹,我竟然这么早就醒了。想了想,我们去上课吧。虽然真的已经非常非常迟,但是,这一堂课让我感慨很多。突然我了解,为什么我身在南大,对南大的归属感也增加了一层。

记得,当初要来南大时,老师们似乎不赞成这个决定。他们对很多人,很多制度有意见。我也被他们稍稍的影响,带着某种偏见来到学校。直到现在,我还不知道老师们是否对,但是,突然间我觉得,这一点也不重要了。对我而言,最重要的,应该是,我从南大离开,带着满满的知识,满满的成长,满满新的思想,不管是什么制度,还是什么人,现在都已经没有这么重要了。

我很开心当初作了这个决定,更有种,嗯,晓亭,你对了的感觉。我想,我应该会更珍惜这一年半的时光。现在,还不会太迟吧。

i din noe y. but i promise, without understanding the situation, i still will do it. you did it all to protect me right? i still dun understand. how i can be so naive n gullible at times. and i still think i am. and i still think, it's really not the time yet. till i learn.

信任和不信任之间,这条线在哪里?
保护自己和接纳别人之间,这条线在哪里?

i hope u r not like wad i think u r. i hope that 我没有看错你,好吗?i hope that u r different. really.

No comments:

Post a Comment