Saturday, August 27, 2016

Before I pop....

Week 39 Day 3

I am a few days from popping and I just wanted to register how I felt at this moment.

This pregnancy had been a lot of survival... for a huge part of the last few months... most of the time I was really thinking how to survive.. how to live one day at a time... how to get through a week at a time.. and to regulate a lot of emotions...

But coming to week 39, everything suddenly 沉淀下来。我无需再担心,而是真正的待产心情。而且,我也在这两周里有更有时间和精力去做我想做的事。我认为这是恩典吧,上帝给我恩典,让我在生产之前,完成我需要做的事情。

突然之间,这星期我开始有紧张的情绪。我这几天在陪着孩子的时候,心里想,在老二出来之后,我要怎么样去满足两个孩子的需要。我无法想象自己的生命会有多大的改变,一个小孩对我人生的改变真的很大,我没法想象有两个孩子的生活....

也因为之前只为生存,我真的没有去思考生后该如何。现在突然发现,自己真的离新生儿很远,我已经忘记喂奶是什么感觉...而这一切,就要重新开始了。

现在的我,离生产大概是40++小时。这次真的很感恩,因为有个自己可以期待的日期,好好准备好一切,但不免还是有点紧张。

晓亭...加油!

No comments:

Post a Comment